Канон первый, творение кир Иоанна. Глас 2.
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие, / поим песнь Христу Богу, / раздельшему море и наставльшему люди, / яже изведе из работы египетския, / яко прославися. |
Придите, люди, / воспоем песнь Христу Богу, / разделившему море и проведшему народ, / который Он вывел из рабства египетского, / ибо прославился. |
Грядите, вернии, Духом Божественным радующеся, / Юже от неплодове днесь пришедшую человеков на спасение / Приснодеву Отроковицу песньми почтим. |
Придите, верные, / радуясь Духом Божественным, / от безплодной в сей день происшедшую / на спасение смертных Приснодеву-Отроковицу / песнопениями почтим. |
Радуйся, Чистая, Мати и Рабо Христа Бога, / Яже первому Ходатаица блаженству, / человеческий род, Тя вси достойно песньми славим. |
Радуйся, свято чтимая Матерь / и раба Христа-Бога, / Подательница роду человеческому древнего блаженства; / все мы по достоинству Тебя / песнопениями славим. |
Жизни раждается днесь мост, / имже человецы, воззвание падения, еже от ада, обретшии, / Христа Живнодавца песньми прославляют. |
В сей день рождается жизни Мост, / чрез который смертные возможность возвратиться / из своего падения во ад найдя, / Христа, жизни Подателя / песнопениями славят. |
Ин канон, кир Андрея, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Сокрушившему брани мышцею Своею / и проведшему Израиля сквозе Чермное море / поим Ему, яко Избавителю нашему Богу, / яко прославися. |
Ирмос: Сокрушившему в битвах мышцею Своею / и проведшему Израиль чрез Красное море, / воспоем Ему, как Избавителю нашему Богу, / ибо Он прославился. |
Да ликовствует вся тварь, да веселится же и Давид, / яко от колена и от семене его произыде жезл, / Цвет носящи, Господа, Творца всяческих. |
Да ликует все творение, / да радуется и Давид, / что из его племени и семени его / жезл произошел, приносящий цвет – / Господа и Искупителя всего. |
Святая Святых, во святем святилищи Младенец возлагается / воспитатися от руки Ангеловы. / Вси убо верно спразднуим в рождестве Ея. |
Святая из святых / во святом храме младенцем водворяется / для питания рукою Ангела: / будем же все вместе с верою праздновать / при рождении Её. |
Неплоды нераждающая Анна, но не безчадна Богу: / се бо пронаречеся от родов Чистая Дева Мати. / Темже естества израсти Зиждителя в рабии образе. |
Бесплодна не способная к рождению Анна, / однако у Бога не бездетна; / ведь уже предопределена она от всех родов / как чистой Девы матерь; / отсюда же всего творения Создатель / произрос во образе раба. |
Тя, незлобивую Агницу, / Агнца Христа Младенца от чрева Твоего приведшую в наше существо, / вси от Анны рожденную Тя песньми почитаем. |
Тебя, непорочную овечку, / одну из чрева Твоего принесшую / Христу руно – наше естество, / Тебя, рождающуюся от Анны, / мы все песнопениями чтим. |
Троичен: Три Безначальна славлю, / Три Свята пою, / Три Соприсносущна в Существе Едином проповедую: / Един бо во Отце, и Сыне, и Дусе славословится Бог. |
Троичен: Трех Безначальных славлю, / воспеваю Трех Святых, / проповедую Трех равно вечных во едином существе; / ибо во Отце, Сыне и Духе / прославляется единый Бог. |
Богородичен: Кто виде Отроча, Егоже не всея Отец, млеком питаемое? Или где видена бысть Дева Мати? / Истинно паче ума обоя, Богородительнице Чистая. |
Богородичен: Кто видел Дитя, молоком питаемое, / происшедшее не от семени отца? / Или где видана Дева-Матерь? / Истинно то и другое выше ума, / Божия Родительница чистая! |
Катавасия: Крест начертав, Моисей / впрямо жезлом Чермное пресече, / Израилю пешеходящу; / тоже обратно фараоновым колесницам, / ударив, совокупи, / вопреки написав непобедимое оружие. / Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися. |
Катавасия: Крест начертывая, Моисей / прямо рассек Красное море жезлом / для идущего пешком Израиля, / и то же море ударом поперек / обратно для Фараоновых колесниц соединил, / изобразив тем непобедимое оружие; / потому воспоем Христу Богу нашему: / ибо Он прославился. |
Песнь 3
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, / Древом умерщвлей грех, / и страх Твой всади / в сердца нас, поющих Тя. |
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, / Древом умертвивший грех, / и страх Твой внедри / в сердца нас, воспевающих Тебя. |
Непорочно Богу пожившии, / всех родисте Спасение, / богомудрии родителе / Зиждителя Рождшия и Бога нашего. |
Непорочно пожив для Бога, / всех спасение зачали / богомудрые родители / Родившей Создателя и Бога нашего. |
Всем жизнь источаяй Господь / от неплодове произведе Деву, / в Нюже вселитися изволи, / и по Рождестве сохранив нетленну. |
Источающий всем жизнь Господь / произвел от бесплодной Деву, / в Которую благоволил вселиться, / после родов сохранив Её непорочной. |
Аннин плод, Марию, днесь, / Грозд рождшую живоносный, / яко Богородицу воспоим, / Предстательницу же всех, и Помощницу. |
Анны плод – Марию, / Гроздь родившую живоносную, / в сей день как Богородицу воспоем, / и для всех – Защиту и Помощь. |
Ин
Ирмос: Утвердися сердце мое во Господе, / вознесеся рог мой в Бозе моем, / разширишася на враги моя уста моя, / возвеселихся о спасении Твоем. |
Ирмос: Утвердилось сердце мое в Господе, / вознесся рог мой в Боге моем, / широко раскрылись на врагов моих уста мои, / возвеселился я о спасении Твоем. |
Воспитавшися во Святая Святых, / Дево Пречистая Богородице, / вышши явилася еси твари, / Зиждителя плотию порождши. |
Воспитавшись во Святом Святых, / Дева пречистая, Богородица, / Ты явилась высшей всего творения, / родив Создателя по плоти. |
Благословенно чрево твое, целомудренная Анно, / плод бо израстила еси девства, / Юже безсеменно Питателя твари рождшую / и Избавителя Иисуса. |
Благословенно чрево Твое, / целомудренная Анна; / ибо произрастило оно девства плод – / Родившую без семени Питателя всего творения / и Искупителя Иисуса. |
Тя блажит, Приснодево, вся тварь, / от Анны днесь рождшуюся, / от корене Иессеева жезл, / пречист цвет, Христа, израстившую. |
Все творение именует / Тебя блаженной, Приснодева, / от Анны в сей день рожденную, / жезл непорочный от корня Иессеева, / произрастивший цвет – Христа. |
Тя вышшую всея твари, Богородице, / показуя, Чистая, Сын Твой, / еже от Анны величит Твое рождество / и всех веселит днесь. |
Сын Твой, Богородица пречистая, / являя Тебя высшей всего творения, / возвеличивает рождество Твое от Анны / и всех сегодня веселит. |
Троичен: Тебе покланяемся, Отче, Безначальне Существом, / поем Безлетнаго Сына Твоего / и чтем Соприсносущнаго Духа Твоего, / яко Единаго Трое естеством Бога. |
Троичен: Тебе поклоняемся, / Отче, безначальный существом; / воспеваем вневременного Твоего Сына, / и столь же вечного Духа почитаем: / Трех – как естеством единого Бога. |
Богородичен: Светодавца и Начальника жизни человеческия рождшая, Чистая Богородице, / явилася еси сокровище жизни нашея / и дверь неприступнаго Света. |
Богородичен: Родив света Подателя / и Начальника жизни человеческой, / Ты, пречистая Богородица, / явилась сокровищем жизни нашей / и дверью неприступного Света. |
Катавасия: Жезл во образ тайны приемлется, / прозябением бо предразсуждает священника; / неплодящей же прежде Церкви, / ныне процвете Древо Креста, / в державу и утверждение. |
Катавасия: Жезл берется как образ таинства: / ибо произрастанием он указывает священника; / а для Церкви, прежде бесплодной, ныне расцвело / древо Креста к её силе и утверждению. |
Седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:
Дева Мария и Богородица истинно, / яко облак света, днесь возсия нам / и от праведных предгрядет в славу нашу. / Не ктому Адам осуждается, / и Ева от уз свободися, / и сего ради зовем, вопиюще со дерзновением единей Чистей: / радость возвещает рождество Твое всей вселенней. |
Мариам, поистине Дева и Богородица, / как облако светлое в сей день воссияла нам / и от праведных появляется к славе нашей. / Адам больше не осуждается, / и Ева освобождена от уз. / Потому и мы взываем, / восклицая с дерзновением к единой чистой: / "Радость возвещает рождество Твое всей вселенной!" |
Слава, и ныне, тойже.
Вопрос священнику | Обычаи | Богословие | Богослужение | Молитвы | Жития святых | Иконография праздника | История праздника | Детская страничка | Материнская страничка | Открытки праздника | Медиа | Ссылки
© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет
Условия использования